اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد گرفتاری خبرنگاران و جلوگیری از نشر حقایق در قندهار

در این اواخر؛ همزمان با پیشروی‌های مجاهدین امارت اسلامی در سرتاسر کشور، اداره کابل با سراسیمگی و پریشانی فوق‌العاده دست و گریبان شده است. اداره کابل برای توجیه شکست و رسوایی خود و ایستادگی در برابر نفرت و بدبینی مردم، تلاش می‌کند مجاهدین امارت اسلامی را در مناطق مختلف به تهمت‌های بی‌اساس متهم کند. گاهی […]

در این اواخر؛ همزمان با پیشروی‌های مجاهدین امارت اسلامی در سرتاسر کشور، اداره کابل با سراسیمگی و پریشانی فوق‌العاده دست و گریبان شده است.
اداره کابل برای توجیه شکست و رسوایی خود و ایستادگی در برابر نفرت و بدبینی مردم، تلاش می‌کند مجاهدین امارت اسلامی را در مناطق مختلف به تهمت‌های بی‌اساس متهم کند. گاهی می‌گوید مجاهدین بر زنان ظلم می‌کنند، با دختران مردم به زور نکاح می‌کنند، صدها نفر را در فلان منطقه کشته و یا از خانه‌های شان کشیده اند و تبلیغات دیگری.
اما هرگاه از سوی امارت اسلامی به رسانه‌ها دعوت داده شد که به مناطق ما بیائید، حقائق را ببینید و سپس نشر کنید، اداره کابل چون تاب نشر واقعیت‌ها را ندارد، بالمقابل به تهدید و گرفتاری خبرنگاران پرداخت.
در همین سلسله، چهار تن خبرنگاران در قندهار، که می‌‌خواستند گزارشی از سپین بولدک، قندهار داشته باشند و حقایق را به مردم برسانند، پس از برگشت از سپین‌بولدک، از سوی اداره کابل گرفتار و بندی شدند.
ما این عمل بزدلانه را به شدت نکوهش می‌نمائیم. این رویداد بر شعارهای آزادی رسانه‌ها و دیگر شعارهای خط بطلان کشید، که می‌گفتند در جمهوریت رسانه‌ها آزاد و دسترسی مردم به اطلاعات یک اصل است.
اکنون ثابت شد که آن‌ها از شعارهای آزادی رسانه‌ها تنها برای فریب دادن مردم استفاده می‌کردند.
ما می‌خواهیم که فعالان رسانه‌یی، نهادهای دفاع از رسانه‌ها، جهت‌های سیاسی و دیگر مدعیان حقوق بشر نیز در برابر این عمل بزدلانه، صدا بلند نمایند، که چرا خبرنگاران گرفتار و از نشر حقایق جلوگیری می‌شود.

قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی امارت اسلامی
۱۹/۱۲/۱۴۴۲هـ ق
۷/۵/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۷/۲۹